Wat kunnen wij doen voor jongeren

Jongeren_1.png

We leven in een veeleisende en erg drukke maatschappij. Het zou goed zijn als je op jongere leeftijd al leert hoe je kunt omgaan met je energie en hoe je de regie pakt over je dagelijks leven. Zodat je latere stress en burn-out klachten kunt voorkomen.

Tijdens deze training voor jongeren bepalen de deelnemers zelf waar ze energie van krijgen en stellen ze een plan op om een goede balans tussen hun school- en privé activiteiten te houden.

Jongeren leren te handelen vanuit intrinsieke motivatie en goed om te gaan met alle prikkels die op hen afkomen. We hanteren hierbij wetenschappelijk bewezen effectieve methodes om duurzame gedragsverandering te realiseren en te borgen.

Onderwerpen waaraan we kunnen werken:

  • Schermtijd & smartphone gebruik verminderen.

  • Balans tussen inspanning en ontspanning.

  • Omgaan met prestatiedruk en perfectionisme.

  • Beter plannen van huiswerk.     

  • Communicatie en contact met ouders/verzorgers.

  • Omgang met sociale druk.

 

Om het effect van de trainingen te monitoren vult iedere deelnemer een voor- en nameting in op 12 psychologische en doorslaggevende criteria in een gepersonaliseerde online omgeving.

Hoe ziet deze training eruit?

  • Je krijgt 5 sessies van 2 uur.

  • Er is iedere twee weken een sessie (doorlooptijd 8 weken).

  • In groepsvorm (8 tot 12 deelnemers), of 1-op-1.

  • Altijd individueel en op maat door het persoonlijke werkboek.

  • Persoonlijke online omgeving met een checklist, en voor- en nameting.